از هولیگانهای یورو ۲۰۱۶ تا تحریک احساسات ضد روسی!



نيازمنديهاي مهناد -درج آگهي رايگان - تبليغات رايگان - تبليغات اينترنتي - خريد و فروش بي واسطه

 خبرهای بخش عصرگاه تلویزیون بی بی سی انگلیسی (بخش خبری داخل کشور انگلستان) و خبرهای مرتبط با مسابقات یورو را که پیشتر در مورد آن چند سطری نوشته بودم به اجمال نگاه میکردم . در سر خط خبرها از درگیری بلیس فرانسه با اراذل و اوباش طرفدار تیم انگلستان گفته شد. هر چند در متن خبر به رویه ی اخیر باز هم صحبت از هولیگانهای روسی غالب بود و از هولیگانهای انگلیسی در بخش خبری که من تماشا کردم و درگیریشان با پلیس فرانسه مطلبی گفته نشد. اما ماجرای پوشش رسانه ای خبرهای درگیری هولیگانهای روسی و انگلیسی و نکات مستور در میان سطور گزارشهای جانبدارانه رسانه های عمدتا انگلیسی باعث شد که پای وزیر امور خارجه روسیه هم به ماجرا کشیده شود. او ضمن تقبیح رفتارهای خشن  برخی هواداران تیم روسیه اینطور عنوان کرد که رفتارهای خشن هواداران تیم انگلستان نیز باید مذمت شود ولی گویا  برخی تلاش میکنند از این وقایع هم در جهت تحریک احساسات ضد روسی در رسانه ها بهره برداری کنند.

تصویر هولیگانهای انگلیسی بیش از سی سال پیش در بازی یونایتد با کاردیف

 

 واقعا مایه تحیر است که چطور از مسابقات ورزشی و بخصوص فوتبال در برخی رسانه ها  اینچنین  بهره برداریهای سیاسی می کنند بطوریکه وقتی برخی اوباش هوادار تیم روسیه با برخی اوباش هوادار تیم انگلستان در خیابانهای فرانسه درگیر میشوند رسانه های انگلیسی سعی میکنند اینطوراعلام میکنند که روسهایی که برای مسابقات ورزشی به فرانسه آمده اند اغلب آموزشهای حرفه ای و رزمی دیده اند تا هوادان بیگناه تیم انگلستان را لت و پار کنند! و به این شکل احساسات ضد روسی را  همگام با سیاستهای کلی رسانه هایشان که در تعارض و  در جهت مقابله با سیاستهای دولت روسیه است در مخاطب تقویت کنند. همین جنس سیاستهای رسانه ای در جای خود علیه مهاجرین و پناهنده ها و یا مسلمانها نیز در رسانه هایی نظیر بی بی سی مدام دنبال میشود تا به این ترتیب دیگری را کاملا برای مخاطب خودی بیگانه تر و ترسناکتر جلوه دهد. وقتی آن دیگری به اندازه کافی مخوف جلوه داده شد حتا در جای خود حمله نظامی به آنها نیز برای افکار عمومی توجیه پذیر است.

 

 

پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر جورج بوش پسر و همکارانش از جمله تونی بلر نه تنها به افعانستان و عراق لشکرکشی کردند بلکه با تحریک و تشدید احساسات اسلام هراسانه دنیا را به سوی فضای افراط گرایانه حاضر سوق دادند. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





  • ارسال شده در : 16 تير 1395 ساعت: 16:4 + تعداد بازديد : 68